[BBCie-announce] BBCie -Lustrumborrel

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Wed Oct 9 20:09:41 CEST 2013

Geachte Borrelaars,
Curieuze dingen. Ik loop door de supermarkt op zoek naar een pak melk + een
croissantje en loop uit het niets, zonder enige vorm van waarschuwing langs
een doos chocoladeletters. Daar ik een broertje dood heb aan katholieke
heiligen die kinderfeestjes geven, was mijn eerste impuls er niet één te
kopen.

Toen bedacht ik mij. Net als dat voor brave kindertjes een chocoladeletter
in oktober een vrolijke voorbode van een feest in december kan zijn, is een
geletterd stuk chocola voor een doorgewinterde borrelaar natuurlijk een
teken dat de BBCie aanstonds haar verjaardag viert!
En of we dat gaan doen, morgen mogen we een vinkje zetten bij alweer het
vierde vervolmaakte BBCie lustrum (of een betere beschrijving voor de
BBCie: lust absint). Om dit te vieren hebben we naast taart, ook absint en
voor elk bi-kwartier een vers bock-bier als SBB'tje!

Om op dat Sinterklazige snoepgoed terug te komen; die chocoladeletter heb
ik natuurlijk niet gekocht, 1 euro 85 voor wat cacao en vet gaat gewoon
veel te ver. Zeker zolang je voor 36 cent ah-basic repen kan kopen waar je
maar twee dagen last van vloeibaar excrement aan overhoudt, een
schappelijke prijs voor een schappelijk resultaat.

Maar er gloort in de verte nog hoop, misschien komt er ooit een tijd dat
we, nog voordat de letters de schappen van de winkel raken, al op de hoogte
zullen zijn van de BBCie haar verjaardagsfeestjes. Immers, waar we tien
jaar geleden nog in de een-na-laatste week en vijf jaar geleden in de derde
week van oktober jarig waren, valt onze lustrumborrel ditmaal al in de
tweede week van oktober. Dus kom morgen naar de BBCie Lustrumborrel want
deze lijn door zettend, is de tweedstkomende BBCie Lustrumborrel die in
oktober plaats vindt is pas in het jaar 2258!

Locatie: MiBoKa
Tijd: 16:30-19:00

Tot morgen,
Willem