[BBCie-announce] Princetonplein Muziekfestijn Borrel

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Thu Dec 18 00:37:30 CET 2014

Geachte Borrelaars,

Ja, een festijn dus, met muziek, een bekende riedel die voor ons vooral de
winterstop van het borrelseizoen aankondigt. Aan die stop zijn de meeste
van ons ook wel toe. Niet dat we niet blij zijn met records zoals vijf
volwaardige borrels binnen vier weken, en niet dat we geen juigende zin in
de borrel zouden hebben, maar we zijn gewoon een beetje teleurgesteld. Wat
ons gewoon heel vet had geleken, was als we de slogan 'Decemberdonderdag;
Borreldag' waar hadden kunnen maken, gewoon 1 maand, elke donderdag een
borrel. Het enige wat hiervoor in de weg ligt is het verjaardagsfeestje van
een man wiens geboortedag we niet eens weten.

Wiens geboortedag we wel weten nadat ik het jullie vertel (17 nov '90), is
die van mij. Voor mij is vandaag een beetje een geboortedag, het zal
namelijk mijn laatste officiële borrel als BBCier zijn en bij gevolg is na
het roepen van "De laatste ronde", mijn metaforische geboorte tot reguliere
borrelaar! Dat in dit verhaal de voor driekwarten uit mannen bestaande
BBCie mijn moeder is en de Minnaert onderkantine mijn wieg, klinkt ietwat
tragisch, maar ik kan ook niet ontkennen erger gewend te zijn. Mits niet
ter elfde ure alsnog wordt overgegaan tot spoedabortus, vrees ik dan ook
dat ik nu mijn laatste announce aan het typen ben.

Etiketten leren dat ik nu dan in een paar krachtige volzinnen mijn BBCie
verleden moet gaan beschouwen en aan moet geven dat ik het allemaal erg
gezellig vond. Ga ik natuurlijk niet doen, ik doe het in 1 zin:
In alle eerlijkheid is de BBCie van de afgelopen paar jaar, de gezelligste
verzameling chronische levensmislukkelingen waar ik het genot van heb mogen
ervaren er onderdeel vanuit te maken.

*Locatie*: Minnaert Onderkantine
*Tijd*: 16:30- 18:30
*Bonusfeit*: Er is weer La Trappe Quadrupel!

Met vriendelijke groet,
Willem
BBCie