[BBCie-announce] Goede Doelen Sjoelen Borrel

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Thu Oct 2 08:02:23 CEST 2014

Geachte Borrelaars,

Beetje raar. Een sjoel blijkt na googlen ineens een joods gebedshuis aka
huis van samenkomst te zijn, wat mij weer doet geloven dat in het sjoelspel
de houten schuiven metafoor staan voor joden die in één van de vier poorten
proberen samen te komen. Voor diegene die het zien van joden als platte,
houten schuiven nog antisemitisch genoeg vindt; sjoelen is (vermoedelijk)
ook nog eens verwant aan Shove-ha-penny wat de stap naar een
sjoelinterpretatie omvattend de vermeende gierigheid van de jood nog groter
maakt, maar laat ik maar van onderwerp switchen voor het een echt duistere
announce wordt.

Goede doelen dus. Zoals te lezen is in de announce van 24 april 2013, was
half april van dat jaar de week van het kind, deze week is de week tegen
eenzaamheid, zaterdag is het dierendag. Voor al deze doelen gaan wij ons
vandaag inzetten. De SportCie organiseert een sjoeltoernooi en veiling,
beiden ten goede van *Right To Play*. Tegen de eenzaamheid organiseerd de
BBCie vandaag een borrel, en voor de huisdieren willen we jullie, de
borrelaars, graag verzoeken je beestje vandaag niet al te erg te
mishandelen.

Het bovenstaande is een niet helemaal complete weergave, de BBCie heeft
voor het goede doel ook een speciaal SBB'tje ingeslagen (SSBB'tje??); de La
Trappe Isid'or. En hier is de borrel niet het enige goede doel, de winst
die La Trappe maakt op de Isid'or komt ten goede aan Uganda! Nu denk je
natuurlijk; gewoonlijk kosten SBB'tje 70 cent, jullie vragen een euro, hoe
komt mijn 30 cent in Uganda aan? Wordt ik niet gewoon opgelicht door de
BBCie? Ten eerste; dat zouden wij nooit doen, ten tweede; we zijn beledigd
dat je dat van ons denkt, ten derde; de inkoopprijs van de Isid'or is
ruwweg dertig cent meer dan één 1 euro. Wie is hier nu de oplichter?

*Locatie:* MiBoKa
*Tijd:* 16:30 - 18:30
*Bonus Detail:* We hebben Isid'or! En nog vier andere bieren van La Trappe,
spaar ze allemaal!

Tot zo!
Willem
BBCie

ps. Hier een filmpje van een man die 152(!!) sjoelt.
https://www.youtube.com/watch?v=2pYzJB_YizI