[BBCie-announce] BBCie ANNOUNCE: video announce

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Wed Jun 3 11:28:45 CEST 2015

Geachte borrelaars,

Al langere tijd zweeft er bij de BBCie het idee rond om eens over te
stappen op een moderner medium dan het eeuwenoude schrift. Echter is het
nooit zover gekomen dat de stap echt is gemaakt, tot nu!

Wat u hier in uw mailbox hebt is de eerste (en daarmee voorlopig laatste)
BBCie video announce! Afgelopen week zijn er drie geselecteerde leden van
A-Eskwadraat voor webcam van absolute grafkwaliteit gaan zitten, wat na het
nodige, subtiele geknip heeft geresulteerd in een zeer spraakmakende video.
We behandelen onder het genot van een biertje onderwerpen zoals bier, de
holocaust, de fifa en masturbatie. De sfeer is informeel zodat we kunnen
focussen op de kern van deze kwesties zonder rekening te hoeven houden met
politieke correctheid. Er is alles aangedaan om deze video zo awkward
mogelijk te maken voor alle betrokken partijen!

Hoewel het feit dat dit een video is, mij bevrijdt van het schrijven van
een lange aankondiging wil ik toch het een en ander kwijt over deze
betreffende webcam. Dit is namelijk zo'n hippe moderne wifi webcam die je
via je draadloze internetverbinding op uw computer dient aan te sluiten.
Dan denk je dat is hip. Dus je download de software om de webcam aan te
sluiten waarnaar je er achter komt dat deze alleen in het Chinees te
verkrijgen is. Echter zet je door en maak je verbinding! Dan merk je dat de
webcam toch stroom nodig heeft en dus toch aan de computer (usb) of de muur
moet. Mooi is dat. Toch gedaan ben je helemaal klaar voor je video
correspondentie met je moeder of wie dan ook. Oh oh, de wifi is niet snel
genoeg voor een 30fps verbinding. Dus je hapert wat in het rond en de
webcam loopt ruim 5 seconden achter en het geluid echoot. Lekker dan.
Uiteindelijk blijkt dit aan je third party streamingsoftware (wel Engels)
te liggen die op een of andere manier het stotteren verstrooit (VLC in dit
geval en als dat niet werkt dan weet je dat het kut is.)  Dus je probeert
het met je telefoon en een sd card in de webcam en dan werkt het
uiteindelijk toch. Op dit moment realiseer je je dat de kwaliteit mega
ultra ruk is zodat je ook gewoon je camera van je telefoon had kunnen
gebruiken. Maar dat even tussendoor.

Wat maakt de borrel morgen, want ja daar gaat het natuurlijk om, dan zo
bijzonder dat er een video announce is? Nou het is mijn allerlaatste borrel
en daarbij is dit dus ook mijn laatste announce. Ik heb ik mijn gelukkige
jaren als lid van de BBCie welgeteld drie announces voor jullie mogen
schrijven wat ik altijd met veel genoegen heb gedaan. Voortaan zal ik weer
aan het ontvangende eind van de bar (en de announce) te vinden zijn. Omdat
deze borrel ook nog eens met mijn verjaardag en met lekker weer valt, kun
je je zwembroek meenemen en genieten van een duik in het zwembad!

Pak deze link en geniet.

https://www.youtube.com/watch?v=zmMqqwSlmqg

DISCLAIMER elke genoemde naam in de video welke overeenkomt met een naam
van een lid in werkelijkheid berust volledig op toeval.
DISCLAIMERII de meningen die worden geuit in de video zijn van individuen
en niet die van de verenigingen in het algemeen of de BBCie in het
bijzonder, hoewel er wel overeenkomsten kunnen voorkomen.

In het kort:
Anton is Jarig borrel
16:30-18:30
Neem je zwembroek mee!
MiBoKa

Groetjes,

Anton de Boer
Namens de BBCie

p.s de BBCie doet geen teruggave van verloren tien minuten