[BBCie-announce] Dies Borrel

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Thu Oct 15 11:18:22 CEST 2015

Lieve borrelaars,

#########################
Schrijf je op maandag een announce en vraag je aan de rest van je commissie
om deze op spelfouten te controleren, omdat je jezelf kent.
Vraag je het op dinsdag nog maals, woensdag nog geen reactie.
Dus bij deze de announce van vandaag, met typfouten en al.
#########################

Het gelukkigste moment van het jaar is weer daar, de verjaardag van de
BBCie. En nu A-Eskwadraat eindelijk niet de term dies opeist is er deze
donderdag: De DIES-borrel

Eigenlijk moet ik het goed doen en *Dies natalis* zeggen. *Dies natalis* is
van oorsprong een term afkomstig uit de katholieke kerk waar het verwijst
naar dag dat een martelaar stierf en opnieuw geboren wordt in de hemel. Ik
zie dit een beetje als naar een borrel gaan. Je bent geestelijk dood na een
dag studeren, bestijgt de trap naar de MiBoKa en voelt je weer als heel bij
de eerste slok speciaalbier. Volgens de kerk is de reden voor de
hergeboorte van de martelaars door toedoen van Christus' marteldood en
verrijzenis. Hier houden de overeenkomsten voor mij op, de BBCie niet
overleden en zeker niet verrezen. En ik hoop dat dit de komende jaren ook
niet gaat gebeuren, beide niet.

De BBCie viert haar 22e verjaardag. Dit betekend dat als de BBCie een
nominaal studerende student zou zijn er nog een extra reden voor een feest
zou zijn. De bachelor zijn afgerond zijn.
Een nominaal studerende BBCie zou dus aan een master begonnen zijn. Dit
hypothetische geval levert wel wat vragen op. Wat voor bachelor zou de
BBCie gedaan hebben? Voor welke master zou de BBCie kiezen? En mag je wel
verwachten dat de BBCie nominaal studeert met al die borrels.

Maar deze vragen waren niet waar ik op verder wil gaan. Wat ik me
afvraag... Zijn er eerstejaars waarvan het beginsel gelegd is op een BBCie
borrel? Niet in de vleselijke zin (alhoewel ook spannend), maar zijn er
relaties ontstaan tijdens een borrel waar nu het resultaat rondloopt bij
A-Eskwadraat? Iets om me een keer in te verdiepen.
Maar niet nu.

Wel nu,  er is voor de DIES-borrel natuurlijk een biertrio. Bestaande uit:

   1. Rebels Stout
   2. De 7 Deugden Stout + Moedig
   3. De Molen Bloed, Zweet & Tranen

Wat de BBCie natuurlijk excellent omschrijft. Verkrijgbaar bij de
boekverkoop en aan de bar (5 euro)

Samengevat:
Dies borrel
Locatie: MiBoKa