[BBCie-announce] Een afscheid, ohh en borrel!

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Thu Mar 17 00:45:48 CET 2016

Lieve borrelaars,

De afgelopen week was zwaar voor ons al BBCie. We hadden het extreem druk.
Maar dat valt in het niet bij deze week. Deze week is emotioneel heel zwaar.

Het is een week waarin we van heel veel afscheid moeten nemen. Maar niet
zonder slag of stoot.
Allereerst en voor de borrelaars waarschijnlijk de grootste verandering
hebben we afscheid genomen van de MiBoKa. Door de renovatie van het
Minnaertgebouw is de jullie vertrouwde borrellocatie niet meer. Niet langer
een donkere gang, onheilspellende trap naar de gezelligste plek van je
studieweek. In plaats hiervan een wandeling door het meest verlichte gebouw
van de universiteit, een afdaling van een machtige trap en een frisse neus
naar een zo mogelijk nog minder akoestische ruimte dan de MiBoKa.
Want vanaf deze donderdag is het vast. Wij borrelen in "De Vagant". Ook
bekend als de strandtent, de truckershut etc. In iedere geval, het houten
bouwsel voor de hoofdingang van het KBG.

Een tweede iets waar we als BBCie afscheid van kunnen nemen, *maar absoluut
niet doen*, is pils. Met enige mate van trots kan ik zeggen dat de
borrelaar zo ver is opgeleid dat wij als BBCie eigenlijk geen pils meer in
de koelkast hoeven zetten. Jullie verwende eikels. Zijn jullie zo snobbisch
geworden dat het hemelse goudgele nectar vergeten is? Dit gaan we op
gepaste wijze veranderen: goedkoper pils.

Ja, je leest het goed. Komende borrel is het pils afgeprijst!

Ik zie dat dit een zeer lange announce begint te worden. Maar ik ben nog
lang niet klaar. Want een verandering die voor de borrelaars klein zal
zijn. We zijn uit het Mineart gezet! Na jaren van trouwe dienst s de
Minaert kelder niet meer. De BBCie gaat naar een nieuwe kelder. Voor jullie
een klein verschil. Voor ons slapeloze nachten.
Wat daarentegen voor jullie een groot verschil gaat zijn. De colakoelkast
heeft donderdag zijn laatste borrel. Na jaren van ploeteren is het
eindelijk teveel geworden voor het arme beestje. Er is een nieuwe koelkast
onderweg. Met grote verbeteringen vergeleken met de colakoelkast (en dan
heb ik het niet alleen over de herrie). Maar dit zien jullie vanzelf.

Kort nog een laaste dingetje. Dit is mijn laatste announce. Na een kleiner
aantal dan ik eigenlijk verwacht had is Samuel de spelfouten helemaal zat.
Hij gaat het dan ook overnemen. Ben een beetje lief voor hem.
Ik heb genoten van de verhalen, jullie hoop ik ook. Bedankt voor het lezen
van wat ik uit mijn duim gezogen heb. En excuses voor de taalfouten.

Dus voor een laatste maal over de mail,
Proots,
Niels