[BBCie-announce] Introborrel woensdag 14 september

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Tue Sep 13 13:50:49 CEST 2016

Geachte borrelaar,

Het jaar is weer begonnen. De colleges zijn van start gegaan, de
werkzaamheden worden weer opgepakt en voor velen is deze periode het begin
van een nieuw hoofdstuk van zijn of haar leven. De nieuwe aanwas wordt door
de mentoren ingeleid in het woelige studentenleven en de ouderejaars
studenten gaan vol frisse moed aan de slag om de vakken die in eerdere
jaren niet gehaald zijn wederom af te sluiten met een 5,3. Daarnaast hoeven
we het over uitlopende scripties al helemaal niet te hebben. U weet
natuurlijk dondersgoed dat alle goede voornemens die men voor het nieuwe
jaar heeft na ongeveer vier weken reeds van de baan zijn en daarom zeg ik
u: laat alle hoop varen nu het nog kan. Dat scheelt u namelijk nog twee
weken aan nutteloos gezwoeg wat uw mentale gesteldheid niet ten goede komt.
U wilt uzelf in het begin van het jaar toch geen onnodige druk opleggen?
Bovendien moet u zich realiseren dat u die goede voornemens ook voor
volgend jaar kunt behouden.

Inmiddels ga ik er vanuit dat u alle hoop al heeft laten varen en misschien
denkt u daardoor: "Wat moet ik nu met mijn leven?" / "Waarom besta ik?" /
"Wie ben ik?" / "Wat is?" / "Waar is het bier?" Maar gelukkig is daar dan
immer de BBCie die op al uw vragen een antwoord biedt. Hieronder vindt u de
antwoorden op bovenstaande vragen.

"Wat moet ik nu met mijn leven?" - Antwoord: Dat ligt eraan. Stel uzelf
eerder de vraag: "moet u eigenlijk wel iets met uw leven?". Is dat geen
rustgevende gedachte? Volgens de BBCie wel.

"Waarom besta ik?" - Antwoord: In principe dient u alleen te bestaan op
dagen dat er een borrel is. Alle andere dagen zijn overbodig, maar niet
verboden. Bestaan op dagen dat er geen borrel is, is doorgaans niet
gebruikelijk.

"Wie ben ik?" - Antwoord: Uw identificatiebewijs zegt wel wat, maar niet
veel. Uw lievelingsbier zegt meer over uzelf.

"Wat is?" - Antwoord: Wat? Ik snap de vraag niet helemaal.

"Waar is het bier?" - Antwoord: In de tweedeurs koelkast.

Mocht u aan deze antwoorden ook nog niet genoeg hebben, dan biedt de BBCie
u een laatste uitweg aan: de borrel zelf. De borrel is als een warm bad
voor degenen die alle hoop hebben laten varen en hun vragen willen
bespreken met andere borrelaars. En met succes! Na een borrel zult u zich
gegarandeerd gerevitaliseerd voelen als nooit te voren en u weet meteen:
"Dit is het". Graag zien wij daarom alle borrelaars, jong en oud, mensen in
de put en uit de put, bierdrinkers en geheelonthouders, eerstejaars en
tweedejaars, bachelorstudenten en masterstudenten, dames en heren,
linkshandigen en rechtshandigen, mensen met een geaardheid en mensen zonder
een geaardheid, mentoren en niet-mentoren graag aanstaande woensdag op de
introborrel!

Met introductionele groet,
Namens de BBCie,
Samuel van Beek