[BBCie-announce] Teletubbier borrel

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Wed Oct 4 12:30:11 CEST 2017

Dames en heren, jongens en meisjes,

De najaarsbuien zijn weer begonnen, of zoals ik ze liever noem de hemelen
die huilen dat de zomer voorbij is. Aan de wekker zetten zijn we weer
gewend en het ritme van studeren begint weer terug te komen. De laatste
tijd is het echter ook weer begonnen met die verschrikkelijke regenbuien.
Na een lange dag op de uni ga je dan naar je knusse gezellig huis alleen om
onderweg gevangen te worden in een regenbui. Eenmaal thuis aangekomen wordt
dan een heerlijk huispak aangedaan, wat gegeten en rust genomen of vooral
zorgen dat niet studeren het enige is waar energie aan gespendeerd wordt.
Zelf weet ik nog goed hoe dit vroeger ook wel eens gebeurde. Vroegah, toen
er nog kuilen waren in plaats van hobbels. Tenminste, wanneer ik net op de
basisschool zat. Na zo een dag kwam ik thuis en dan maakte mijn moeder een
heerlijk kopje thee of warme chocomel voor me.

Nou is mij verteld dat chocomel niet meer het meest gedronken drankje is
onder studenten. Dit schijnt wat meer verschoven te zijn naar alcoholische
versnaperingen. Van deze zogeheten versnaperingen kan echter zeker net zo
erg genoten worden. En dat nog wel zonder dat je er zo ver voor hoeft te
fietsen. Aankomende donderdag is er namelijk weer een borrel in de vagant.
Deze borrel zal natuurlijk weer een thema hebben. En zoals misschien wel te
lezen gaat dit te maken hebben met iedereens jeugd. Want hoewel ik me
herinner hoe ik een kopje chocomel dronk toen ik thuis kwam van de
basisschool neem ik aan dat iedereen herinneringen heeft aan die
programma’s die je keek als kind. Graag nemen wij jullie terug naar een van
de meest bekende varianten als het gaat om kinderen programma’s: de
Teletubbies.

Zoals ik al had vermeld was ik erachter gekomen dat in het studentenleven
bier een grote rol speelt dus mogelijkerwijs zijn ze tegenwoordig beter bij
u bekend als de Teletubbiers. Daarom verwelkomen Drinky winky, Tipsy, Lala,
en Vo jullie graag voor de volgende borrel deze donderdag in de vagant.

Nog een keer op een rijtje

Teletubbier borrel

De Vagant

5-10-2017