[BBCie-announce] Et tu, Brute? Borrel

BBCie bbcie at a-eskwadraat.nl
Wed Mar 14 23:22:21 CET 2018

Ave borrelaars,

"Caesaris morte hanc diem. Non solum odit hodie quod haec vir magnus
fuit trucidatus est. Sed etiam quia latine scribere difficile est. Et
errat autem inveniet vos. Errat habes misisti ad matrem suam: Nos non
curo."

Van u, een geleerde ziel, verwacht ik dat u dit klassieke stuk latijn
al reeds uit uw hoofd kent. Maar voelt u zich niet over het hoofd
gezien als u het misschien niet eerder gezien hebt, want om uw
vertaling alvast op weg te helpen heb ik hier een losse vertaling:

"Dit is de dag van Caesar zijn dood. Wij haten deze dag niet alleen
omdat deze geweldige man erop vermoord is. Maar ook omdat een
schrijver een fout heeft gemaakt. Hij had die man zijn laatste woorden
fout. Wat het had moeten zijn volgens aanwezigen: hij zei niets na
zijn aanval"

Et tu, Brute?

Namens de BBCie,

Kevin Namink