[Sportcie] Buitenspel-SportCie Announce

Sport at A-Eskwadraat.nl Sport at A-Eskwadraat.nl
Thu Nov 14 12:55:34 CET 2013

Beste lezers,

Er komt weer een bijzondere biwekelijkse borrel aan. De eerste borrel
zonder PornoLenin, dat we dat nog mee mogen maken. Hoewel dit natuurlijk
een historische gebeurtenis is, mogen we ons niet laten afleiden van de
daadwerkelijke dringende zaken. Er komt een zinderend zaalvoetbaltoernooi
aan, waarin iedereen zijn Barcelona-achtige balgevoel kan tonen. Het
belooft een mooie middag vol prachtige pingels en splijtende
steekballetjes te worden.
Hoe anders was het toen ik laatst op donderdagavond in Olympos stond na te
borrelen na mijn hockeytraining. Na een enigszins vermoeiende training,
zat ik wat te eten en te drinken in de kantine met mijn teamgenoten, zie
ik opeens de Bolle Bikkels en een beetje een balletje overtrappen in de
zaal. Zoals iedereen weet, spelen deze kranige kerels eens in de zoveel
weken een potje zaalvoetbal in de lokale competitie, tweede klasse en om
hun kansen wat te vergroten, hadden ze een uur de tijd genomen om zichzelf
warm te spelen.
Zelden heb ik zo weinig samenhang mogen aanschouwen binnen een team, de
zandkorrels op het strand van Scheveningen hadden nog meer onderlinge
structuur. Het enige moment dat er naar elkaar gekeken werd, was om te
zien hoe je het beste kon lopen om je teamgenoten te ontwijken. De enige
passes die gegeven werden, gingen tussen de linkervoet van de man aan de
bal en zijn rechtervoet. Het zal niemand verbazen dat deze droeve
gebeurtenis in een 2-2 verlies eindigde voor onze rondbuikige vrienden.
Ook zij zijn van de partij komende dinsdag, dus iedereen is gegarandeerd
van 1 winstpartij. Des te meer reden om je in te schrijven.
Voordat ik het vergeet, morgen opent de inschrijving van de
Batavierenrace. Het gonst al een week van de geruchten over de selectie
van het wedstrijdteam en de afgelopen week stonden er al meterslange rijen
voor de boekverkoop, vol mensen die niet konden wachten om zich in te
schrijven. Wees er dus als de kippen bij om je in te schrijven want vol is
vol.

Groetjes,
Roel