[Sportcie] SportCie-Announce #2

Sport at A-Eskwadraat.nl Sport at A-Eskwadraat.nl
Wed Oct 23 23:51:22 CEST 2013

Beste lezers,

Toen ik nog kleiner en jonger was, woonde ik nog bij mijn ouders en daar
had ik ook mijn eigen kamer. Eigenlijk is er dus niets veranderd ten
opzichte van 10 jaar geleden, behalve dat ik toen nog geen
grasvliegenplaag had.
Toen ik nog mijn eigen kamer bij mijn ouders had, had ik ook nog een TV
met kabelaansluiting die werkte. Eigenlijk was mijn kamer vroeger beter
dan die van nu.
's Avonds, als ik eigenlijk moest gaan slapen, ging ik dan altijd TV
kijken. Rond 'de Feestdagen', dus ergens rond Kerst, was er altijd op SBS
het PDC World Darts Championship, waar ik dan ook vol fanatisme naar keek.
Bovendien mocht het niet beneden in de woonkamer, want 'darten is een
smerige kroegsport met lelijke dikke mannen die bier drinken'.

Mijn allereerste toernooi dat ik keek, bevatte grote namen als Phil
Taylor, die ik toen enkel nog van de beschrijvingen van de commentatoren
kende (dat zou twee jaar zo blijven, ik miste altijd zijn wedstrijden).
Beschrijvingen als: "Phil Taylor oefent thuis in het gooien onderin de
triple twintig, want dan past er nog eentje boven" en vaak terugblikken op
overwinngen van The Power. Ik dacht altijd dat het dan wel een bazige vent
zou zijn, maar het blijkt dus een ondermaatse dwerg die me, op zijn
haarkleur na, nog het meest doet denken aan Quasimodo. Niet dat ik die
film ooit gezien heb.

Ik dus kijken naar darten en toen speelde Raymond van Barneveld nog en hij
kwam tot de halve finale. Raymond van Barneveld heeft de bijzondere
eigenschap dat hij altijd uitstraalt dat hij de moed al heeft opgegeven en
het hem verder ook niet interesseert. Helaas, helaas, hij verloor van
Whitlock in de halve finale, die er vervolgens kansloos afging tegen
Taylor.  Dat bespaarde Van Barneveld ook weer een pijnlijke nederlaag.

Tijdens het kijken vroeg ik me altijd af hoe die mensen in die zaal, nou
in die zaal kwamen. Ik had nooit ergens een affiche gezien dat je naar een
dartstoernooi kon gaan kijken, en wie wil dat nou? De goede vraag was
natuurlijk geweest, wie wil dat nou niet?! Daarom gaan we darten, vrijdag.
Het wordt mooi. Alle grote namen van 10 jaar geleden doen nog steeds mee
en er zijn ook een paar nieuwe mensen bij, zoals Michael van Gerwen. Als
je je nog niet hebt ingeschreven, er zijn nog twee plekken vrijgekomen,
dus je kunt nog mee! Dit is je kans om geschiedenis gevormd te zien worden
en het vervolgens te vergeten omdat je de hele tijd bier drinkt.

Groetjes,
Roel