[Sportcie] SportCie-Announce #12

Roel Lambers sportcie at a-eskwadraat.nl
Wed Feb 11 16:33:05 CET 2015

Mennekes, vrouwkes, snollebollekes, daar gaat ie weer.

Het paaldansen van afgelopen maandag was weer een ouderwets uitverkocht,
wat in deze tijd waar afkortingen als MMORPG, FPS, ROFL en IRL populairder
zijn dan RvV, TdF, RG en FFFW, op zijn minst opmerkelijk te noemen is. Want
men is lui geworden en zit liever warm binnen dan de gok te wagen om iets
te doen dat zich buiten de veilige muren van het studentenkot afspeelt.
Toen ik nog de jeugd bezat, was brood nog gewoon gebakken door een bakker
zonder dat er enige vorm van ambachtelijkheid bij kwam kijken. Toen werden
tomaten nog niet zongedroogd ingebed in rucola. Ouderwetse degelijkheid
bestond nog niet en appeltaarten werden gewoon nog gemaakt door mijn vader,
in plaats van door de grootmoeder van Albert Heijn. Misschien dat het feit
dat ik in het pre-postinbeltijdperk ben opgegroeid aan de wieg heeft
gestaan van de verwijdering die ik in mijn aderen voel ten opzichte van de
hedendaagse WiFi-cultuur, die iedereen zo gretig afneemt in van die leuke
koffietentjes waar ze nog échte Italiaanse koffie maken en je zo heerlijk
tot rust kan komen en de wereld nog eens goed kan overzien door je
gigantische hipsterbril, maar ik denk toch mee weemoed terug aan de tijd
dat internet nog niet overal verstopt zat en je nog telefoonnummers uit je
hoofd kende die ook nog helemaal niet perse met 06 begonnen maar gewoon met
024 of 0481 of 030 of wat voor code de gemeente dan ook had die je aan het
bellen was.
Wat dat betreft ben ik het met Ingmar Heytze dat je hoopt dat het was
"zoals het was toen je een kind was. Alles was er, weet je nog, bijna
niemand was dood en je was zo klein als de wereld om je heen". Best
begrijpelijk dus dat men zich nu ook weer liever opsluit in de bekende
omgeving van zn studentenkamer, klein vertrouwd, net als vroeger je
leefwereld zo klein mogelijk houden, een achtertuin, drie straatjes en een
schoolplein, maar in deze donkere wintermaanden zorgt het vroeg ontstoken
lamplicht toch voor louter naargeestige gedachten, opgewekt door de klem
der kamerwanden.
Dus, kom je huis uit en koop voor jou en je nog overgebleven matties bij de
boekverkoop kaartjes voor het zaalvoetballen, vrijdag 20 februari om 16.00.
https://www.a-eskwadraat.nl/Activiteiten/sport/5140/Zaalvoetbal/Info

Groetjes,
Roel

PS: Ingmars gedicht staat onder andere op het toch wel handige internet op
de volgende site:
http://eenbeetjebipolair.tumblr.com/post/67746956983/achter-de-schutting-je-was-kind-en-alles-was
Je kunt natuurlijk ook zijn in 2008 verschenen dichtbundel "Elders in de
wereld" bij de bibliotheek of Broese of een andere betere boekverkoop halen
(dus niet bij die van A-Eskwadraat, daar verkopen ze vooral kaartjes voor
SportCie-activiteiten, zoals dat zaalvoetbalkaartje dat je gaat kopen).